Városrehabilitációt támogató szemléletformáló és marketing akciók

Sopron belvárosának épületei már nem őrzik a portálok hagyományos kialakítását, a régi kilincseket (amelyekről Sopron híres volt), a cégéreket.

Az utóbbi években a városban épített házak igen vegyes stílusúak, többségük esztétikailag kifogásolható. Úgy tűnik, hogy a lakosság vizuális kultúrája kívánnivalót hagy maga után.

A történelmi belváros megújulásának része az üzletek, vendéglátóhelyek, és ehhez kapcsolódva portálok megújítása. Az értékes épületegyüttesben különösen fontos, hogy a tulajdonosok a környezethez illeszkedő, magas színvonalú, kreatív megoldásokat válasszanak.

A partnerségi műhelymunkákon a soproniak rámutattak arra, hogy ennek feltétele a közízlés fejlesztése és a magántulajdonosok támogatása jó ötletekkel, példákkal.

A történelmi belváros épületeinek többsége műemlék. Az Örökségvédelmi Hivatal szigorúan ügyel az átalakítások stílusban tartására. Várakozásaink szerint a Hivatal tevékenységére is hatnak a projekt keretében tervezett szemléletformáló akciók, bemutatók, pályázatok, amelyek amellett, hogy segítenek a közízlés alakításában, befolyással lehetnek az elbírálásra, engedélyezésre is.

A tevékenység célja

  • a lakosság, vállalkozók, diákok, kapcsolódó szakmák képviselőinek (építészek, tervezők, dizájnerek, stb.) vizuális kultúrájának fejlesztése,
  • a város arculatának megújulását támogató dokumentumok (tervek, koncepciók, rajzok, dokumentációk, ajánlások) elkészítése,
  • konkrét fejlesztések nívós ötletekkel való támogatása,
  • nyilvánosság biztosítása a lakosság és az Örökségvédelmi Hivatal megnyerése érdekében a fejlesztések támogatására.

A szerzőről